В любой монастырь, в любой храм и к любому священнику все чаще и чаще обращаются люди, которые или сами, или же их близкие – дети, друзья, жены – страдают наркоманией или пьянством. Чудилось бы, эти недуги так глубоко затрагивают жизни массы православных людей, что у Церкви обречены быть для поддержки им специальные чины и прошения. Для страждующих пьянством чаще всего читается акафист Божией Матери в честь Ея иконы “Неупиваемая Чаша” или канон святому мученику Вонифатию, а за рубежом часто прибегают к совершению молебнов святителю Иоанну, Шанхайскому и Сан-Францисскому чудотворцу. Хотя специального молебна с особыми прошениями и молитвой, наподобие молебнов благодарственного, о недужных, о путешествующих, перед началом доброго дела, до сих пор не было.

В 2006 г. вопрос о потребности особого чина молебного пения для страждущих недугами пьянства и наркомании был поднят на заседании Архиерейского Синода Русской Православной Церкви заграницей и была создана комиссия для составления такового. В работу комиссии Зарубежной Церкви в частном порядке включились представители Синодальной богослужебной комиссии Русской Православной Церкви (Московского Патриархата), отдела Богослужебных книжек Издательского Совета Русской Православной Церкви и храма Живоначальной Тро-ицы в Москве. По указанию Архиерейского Синода Русской Зарубежной Церкви текст чина был рассмотрен архиепископом Алипием (Гамановичем), автором известного учебника по церковнославянскому языку. Он внес несколько поправок и прибавил ряд прошений и вторую молитву. В сент. 2007 г. новый молебный чин был одобрен и утвержден Архиерейским Синодом Зарубежной Церкви.

Пьянство и наркомания – одни из наиболее серьезных соблазнов для православных христиан, прежде всего для молодежи. В РФ же размах пьянства и наркомании приобрел склад ума национального бедствия, и в связи с этим Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл благословил создание церковно-всеобщего совета по защите от алкогольной угрозы “Общее дело”.

Мольба – фундамент каждого Божьего дела. Предлагаемый молебный чин – вклад Русской Зарубежной Церкви в дело борьбы с пьянством и наркоманией, в помощь пастырям церковным, в укрепление и утешение как страждущих пьянством и наркоманией, так и любящих их близких.

Протоиерей ПЕТР ПЕРЕКРЕСТОВ
МОЛЕБНОЕ ПЕНИЕ
О страждущих недугом винопиянства или наркомании

Иерeй начинaет: Благословeн Господь нaш:

Чтeц: Царю Небесный: Трисвятое. Отче наш: Господи помилуй, 12 раз. Слава, и сейчас: Прийдите поклонимся:

И Псалом 26:

Бог просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Бог Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближатися на мя злобующым, еже снести плоти моя, оскорбляющии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердечко мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Собственном в день зол моих, покры мя в тайне селения Собственного, на камень вознесе мя. И сейчас се вознесе главу мою, на противники моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, голос мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердечко мое: Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Бог же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую неприятель моих ради. Не предаждь мене в душы стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга ложь себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердечко твое, и потерпи Господа. Слава, и сейчас: Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе Боже, трижды.

Тaже ектения:
Миром Господу помолимся.
Лик: Господи помилуй.
О свышнем мiре:

О мире всего мiра: И прочее.

О еже не презрети смиренныя мольбы рабов Собственных [раба Собственного, рабы Своея] имярек, и избавити от недуга винопиянства [или: наркомании] и спасительным страхом Собственным в чистоте, воздержании и правде души их соблюсти, Господу помолимся.

О еже низпослати на рабов Собственных [раба Собственного, рабу Собственную] имярек духа премудрости и разума, всадити в сердца их ужас Собственный божественный, отгнати буесть и просветити ум, Господу помолимся.

О еже призрети на рабов Собственных [раба Собственного, рабу Собственную] имярек, страждущих душею и телом, и разрешити их от уз смертоноснаго зелия, егоже ради связани суть и порабощени волею, да припадут к Богу в покаянии, и причастники благочестия будут, Господу помолимся.

О еже посетити рабов Собственных имярек посещением Святаго Собственного Духа, и избавити их от недуга винопиянства [или: наркомании], в них гнездящагося, Господу помолимся.

О избaвитися нaм от всякия скорби, гнева и нyжды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нaс, Боже, Твоeю благодaтию.

Пресвятyю, Пречиcтую, Преблагословeнную, слaвную Владычицу нaшу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянyвше, сaми себе и дрyг дрyга, и вeсь живот нaш Христу Богу предадим.

Возглaс: Яко милоcтив и человеколюбец Господь еси, и Тебе слaву возсылaем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, сейчас и присно, и во веки вв..

Лик: Аминь.

Господь Бог: Тропaрь, глaс 4:

Скорый в заступлении един сый, Христе,/ скорое свыше покажи посещение страждущим рабом Твоим,/ избави от недуг и страстей,/ и воздвигни их к жизни вечной в любви к Тебе,/ приведи их ко спасительному воздержанию,/ посети и направи их во еже пети Тя и славити непрестанно,// молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.

Слава и сейчас, глaс тойже:

(Тропарь иконе Божией Матере “Неупиваемая Чаша”):

Днесь притецем вернии,/ к божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматере,/ напaяющия верных сердца/ небесною Неупиваемою Чашею Собственного милосердия,/ и людем верным чудеса показующия,/ яже мы видяще и слышаще, духовно празднуем и тепле вопием:/ Владычице Премилостивая,/ исцели наша недуги и страсти,/ молящи Сына Твоего,/ Христа Бога нашего,//спасти души наша.

Прокимен, глaс 4:

Тамо бо рука Твоя наставит мя, и удержит мя рука Твоя.

Стих: Яко Ты сделал еси утробы моя, восприял мя еси из чрева матере моея.

К Коринфяном послaния святаго апостола Павла чтение:

[глава 3, стихи 11-17]

Брaтие, основания инаго никто может положити паче лежащаго, еже есть Иисус Христос. Аще ли кто назидает на основании сем, сребро, злато, камение честное, дрова, сено, тростие, когождо дело явлено будет, день бо явит, зане огнем открывается: и когождо дело, яковоже есть, огнь искусит. И егоже аще дело пребудет, еже назда, мзду приимет. А егоже дело сгорит, отщетится: сам же спасется, такожде якоже огнем. Не весте ли, яко храм Божий есте, и Дух Божий живет в вас. Аще кто Божий храм растлит, растлит сего Господь: храм бо Божий свят есть, иже есте вы.

Или: Ко Ефесеем послaние святаго апостола Павла чтение:

[глава 2, стихи 4-10]

Брaтие, Господь, богат сый в милости, за премногую глубокое чувство Собственную, еюже возлюби нас, и сущих нас мертвых прегрешеньми, сооживи Христом (благодатию есте спасени): и с Ним воскреси, и спосади на небесных во Христе Иисусе: да явит в вецех предстоящих презельное богатство благодати Своея, благостынею на нас о Христе Иисусе. Благодатию бо есте спасени чрез веру (и сие не от вас, Дар божий): не от дел, да никтоже похвалится. Того бо есмы творенье, создани о Христе Иисусе на дела блага, яже раньше уготова Господь, да в них ходим.

Аллилyиа, глaс 4:

Стих: Помощь моя от Господа, сотворшаго небо и землю.

Стих: Изведи из темницы душу мою.

Евангелие от Луки: [глава 8, стихи 26-39]

Во врeмя оно прииде Иисус во страну Гадаринску, яже есть об он пол Галилеи. Изшедшу же Ему на землю, срете Его супруг какой-то от града, иже имяше бесы от лет массы, и в ризу не облачашеся, и во храме не живяше, однако во гробех. Узрев же Иисуса, и возопив, припаде к Нему, и гласом велиим рече: что мне и Тебе, Иисусе, Сыне Бога Вышняго; молюся Ти, не мучи мене. Повеле бо духови нечистому изыти от человека: от массы бо лет восхищаше его: и вязаху его узы железны и путы, стрегуще его: и растеразая узы, гонимь бываше бесом сквозе пустыни. Вопроси его Иисус, глаголя: что ти есть имя? Он же рече: легеон: яко беси мнози внидоша вонь. И моляху Его, да не повелит им в бездну ити. Бе же ту стадо свиний немало пасомо в несчастье: и моляху Его, да повелит им в ты внити, и повеле им. Изшедше же беси от человека, внидоша во свиния: и устремися стадо по брегу в езеро, и истопе. Видевше же пасущии бывшее, бежаша, и возвестиша во граде и в селех. Изыдоша же видети бывшее: и приидоша ко Иисусови, и обретоша человека седяща, из негоже беси изыдоша, оболчена и смысляща, при ногу Иисусову: и убояшася. Возвестиша же им видевшии, како спасеся бесновавыйся. И моли Его весь народ страны Гадаринския отыти от них, яко страхом велиим одержими беху. Он же влез в корабль возвратися. Моляшеся же Ему супруг, из негоже изыдоша беси, дабы с Ним был. Отпусти же его Иисус, глаголя: возвратися в дом твой, и поведай, елика ти сотвори Господь. И иде по всему граду проповедая, елика сотвори ему Иисус.

На сугубой ектении:

Не хотяй смерти грешных, однако еже обратитися и живым им быти, пощади и помилуй рабов Твоих [раба Твоего, рабу Твою] имярек, раньше даже не умрети им безгодно лютою смертию от губительнаго зелия, сиречь наркотиков [или крепкаго виннаго пития], вразуми их, да уразумеют, яко сие от диавола есть, иже, яко лев рыкая, разыскивает кого погубити. Однако предвари, Господи, и спаси их, яко связани суть страстию: помози им востати на путь благочестия во спасение, молим Ти ся, Всемилосердый Господи, услыши и помилуй.

Сей чин одобрен и утвержден Архиерейским Синодом Русской Православной Церкви заграницей (сентябрь 2007 г.) и выпущен издательством “Российский пастырь” (Сан-Франциско) по благословению Высокопреосвященнейшего МИТРОПОЛИТА ЛАВРА († 2007), Первоиерарха Русской Зарубежной Церкви.